Friday, May 11, 2007

Seth Godin - This is broken

Wat is er vernieuwend aan zijn visie?
Wij vinden deze visie niet bijzonder vernieuwend omdat we (sinds onze lessen Interaction Design) altijd om ons heen kijken naar ‘broken’ elementen in onze omgeving. Dat is een way-of-life geworden voor ons. Als we iets zien wat we niet logisch vinden reageren we daarop.

Merk IKEA:
One disappointed customer is worth ten delighted ones.
Er wordt altijd veel gezeurd over de kwaliteit van IKEA producten, maar toch blijft men er kopen.

Low price is a great way to sell a commodity. That’s not marketing, though, that’s efficiency.
De lage prijs is een efficientie, de marketing van IKEA speelt meer op gevoel waarmee de producten uiteindelijk verkocht worden.

Making promises and keeping them is a great way to build a brand.
IKEA belooft en verkoopt altijd eerlijke, vernieuwende en goed geprijsde producten.

Products that are remarkable get talked about.
IKEA veel producten die nergens anders te krijgen zijn, zoals vernieuwende meubelstukken en accessoires en speciale etenswaar.

People all over the world, and of every income level, respond to marketing that promises and delivers basic human wants.
IKEA houdt zich bezig met het aanbieden van een zo breed mogelijk assortiment functionele woonartikelen van een goede vormgeving, tegen zulke lage prijzen dat zoveel mogelijk mensen in staat zijn deze artikelen te kopen

Good marketers tell a story.
IKEA legt vaak uit wat het verhaal is achter de producten, en wat ze betekenen in het leven van de koper.

No comments:

About Me

I'm a student Communication & Multimedia Design.